Vajon miért alkalmazták ezt a német autómérnökök?
Sokan azt gondolnák, hogy aerodinamikai okokból vagy az optimális látószög miatt, de tévednek. A válasz sokkal egyszerűbb. A jobb oldali tükröket azért csinálták kisebbre, mert az európai nagyvárosokban, ahol szűk utcák voltak, sokkal könnyebb volt igy manőverezni és parkolni. Ha kisebb volt a tükör kevesebb eséllyel törték le parkolás közben.
Az 1970-es, 80-as években sok esetben nem is került egyáltán jobb oldali tükör az autókra. Ahogy Kínában megjelentek az első elektromosan behajtható tükrök, megoldódott a probléma a kisebb jobb oldali tükrökkel. Érdekesség, hogy Amerikába szimmetrikus tükrökkel adták el a német autókat és a B5-ös Passatot is, amikor itt Európában felemás tükrökkel jártak az autók.
Másik válasz a kérdésre a költséghatékonyság. A Volkswagen csoporton belül ha megfigyeljük, rengeteg autónak van ugyanolyan tükre vagy alkatrésze, ami vándorol márkákon és típusokon át, így például a Skoda Fabiának és az Audi A6-osnak egyformák a tükrei.
Ezt meg tudod oldani? Ezt a furfangos KRESZ feladványt még a tapasztalt sofőrök 91,5%-a sem tudja megoldani! Kinek van elsőbbsége?
A 18, sem 23 fok sem jó: Ez az ajánlott hőmérséklet, amelyre a radiátort be kell állítani